Liceul Teoretic German „Johann Ettinger” şi IB Schule Stuttgart, Germania au demarat proiectul antidiscriminare intitulat „Educatie incluzivă?”
În cadrul acestei întâlniri elevii din Satu Mare şi Stuttgart au analizat probleme legate de participarea cu drepturi egale şi discriminarea în ziua de azi în contextul Convenţiei Naţiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, articolul 24, în Stuttgart și Satu Mare. Acest document garantează persoanelor cu dizabilităţi un acces cu drepturi egale la toate instituţiile educaţionale convenţionale.
Pentru a-şi forma o imagine despre acest aspect, elevii au investigat situaţia unor persoane afectate în timpul regimului naţional-socialist în Germania şi al dictaturii Ceauşescu în România. În acest scop, elevii au participat la workshop-uri tematice şi excursii precum: vizita la Nikolauspflege (şcoală incluzivă în Stuttgart pentru persoane cu dizabilităţi de vedere), vizita la memorialul Grafeneck, dedicat victimelor regimului naţional-socialist precum şi workshop-uri foto. În cadrul vizitei din Satu Mare, pe lângă workshopuri tematice, elevii au vizitat Centrul de Recuperare şi Reabilitare pentru persoane cu Handicap de la Cighid, unde au ascultat povestea tinerilor de acolo, care au avut o copilărie nefericită.
Produsul final al proiectului s-a concretizat într-o expoziţie fotografică, intitulată “Bariere” (acesta semnificând existența de zi cu zi a obstacolelor întâmpinate de persoanele cu dizabilități).
Profesorii coordonatori ai proiectului sunt : Dobos Angela și Romaniuc Ivana Iohana, iar elevii participanţi la proiect sunt următorii: Ambrus-Szolomajer Norbert, Balaj Maria-Flavia, Bumbar Lorena-Naomi, Chivu Bianca Alexandra, Corodan Alexandra-Octavia, Criste Antonia, Gliga Petra, Groza Benjamin, Marchiş – Hund Elfriede, Strazsazsar Dorothy, Şuta Bogdan Ioan Mihai, Murguly Robert Armand, Simon Jessica.